Garden Tour (day 1&2) - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu Garden Tour (day 1&2) - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu

Garden Tour (day 1&2)

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Knysna

Vanmorgen moesten we om 7:30 klaar staan om opgehaald te worden voor de tour. Judith en ik hadden onze wekker om 6:45 staan en zijn toen gaan ontbijten. Om 7:10 waren we klaar met eten (we deden er toch nog 1 broodje in) en wilde ik maar mijn kamer lopen om alles nog te checken en de laatste spullen erin te doen. Voordat ik dat kon doen zei Juud opeens: "er staat een bus voor de deur. Is die van ons?" En ja, het was onze bus, dus wij in alle haast de laatste spullen in de tassen gooien. Iedereen was voor ons z'n bed uitgekomen om doei te zeggen dus de hele gang stond vol met mensen. Kate en Iris had ik ff voor het laatst bewaard. Na iedereen geknuffeld te hebben waren iris en Kate aan de beurt. Daar moest ik wel even diep ademen. Toen we in de bus zaten, moesten we beiden wel even slikken en het laten bezinken.
De tour is in totaal met 12 mensen (allemaal meisjes). We moesten vandaag heel lang rijden (7:15-13:30). Tussendoor hebben we wel een laar stoppen gemaakt dus het was prima te doen. De stopplekken waren niet echt bijzonder. Eén plek leek op een Amerikaans wegrestaurant met allemaal vuurkorven buiten. Na de reis kwamen we aan bij de winetasting. We moesten in de bus al onze keuze maken voor de lunch dus dat was al allemaal gedaan. Toen kwamen ze aan met voor iedereen vijf glazen wijn en ze hadden nog allemaal kaas en olijven. Vlak daarna werd de lunch gebracht, dus je kon het een beetje samen doen. Na het eten gingen we weer in de auto op weg naar een grot (Cango Cave). Hier kon je een tocht maken (wij kozen adventure) door de grotten. Deze tocht was echt super leuk. Je moest klimmen, kruipen, tijgeren en van alles doen, omdat de ruimtes heel erg klein waren. De tocht was zo'n 90 minuten en daarna gingen we naar ons hostel. We verblijven in de plaats Oudtsdoorn in een backpackers huis. We hebben nu een kamer met 8 personen (waren ook 2x 2 pers, maar waren te laat). In de namiddag even os gekeken en daarna heerlijk gegeten (lasagne).
Iedereen is ontzettend moe van het reizen dus vroeg naar bed gegaan, want morgen hebben we al om 7:15 ontbijt....

Vanmorgen ging om 6:45 de wekker, want we moeten om 7:15 met tassen en al in de ontbijtzaal staan. Maandagavond moesten we een beslissing maken wat iedereen ging ontbijten. Toen we binnen kwamen stond alles al op hele mooie borden klaar. Ik had scrambled eggs with bacon, toast and orange juice. Na het ontbijt gingen we op weg naar de kano's. We gingen ongeveer 40 minuten over een rivier (touw river) kanoën en toen moesten we 40 minuten lopen naar een waterval. Daar hebben we heerlijk gezeten en in de zo'n gelegen (24 graden). Ook hebben we bij de waterval geluncht en moesten toen weer dezelfde weg terug! Dus eerst lopen en dan kanoën. Na het kanoën zijn we naar waterfront geweest. Dat is een mini winkelcentrum aan het water in de plaats Knysna. Ook hier even rondgekeken en toen lekker gezeten en een ijsje gegeten. Toen meteen door naar een super mooi uitzichtpunt: the heads. Daar veel foto's gemaakt en toen met de bus naar het hostel. Bij binnenkomst moesten we op de foto en kregen we een cocktail. Daarna met iedereen met de cocktail naar het strand, want het strand is de achtertuin. Toen even naar de kamer geweest en even lekker niks gedaan. Net toen Judith bijna onder de douche stond, keek ik naar buiten en riep ik dat we naar de zonsondergang moesten gaan kijken. Dus wij naar buiten toe en de zonsondergang bekeken (echt super mooi). Toen gedoucht en gegeten. Het eten was echt super goed hier. We kregen braai, brood en salade. Na het eten kregen we nog een Afrikaans shotje, maar die hadden we al een keer op toen we met Ben en Fichra waren. Nu heerlijk buiten op het strand genieten van vuurtjes.

• 09 Augustus 2016 - 22:23

Chantal:

Hoi Eva,
    Fleur was ook super enthousiast na de adventure route. Vertelde de gids bij jullie ook over de vrouw die vast had gezeten?