Laatste weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu Laatste weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu

Laatste weekend

Blijf op de hoogte en volg Eva

08 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdagochtend konden we een poging doen tot uitslapen en daarna hebben we in het huis even kort wat gegeten. Judith en ik waren vandaag samen, want iris ging shark diving doen. Daarna zijn we met nog een aantal naar de bisquit mill geweest. Dat is een Afrikaanse markt waar alleen maar eettentjes/kraampjes zijn. Wij hebben daar op advies van Kate een wafel gehaald en die was echt heerlijk. Daarna zijn we met een taxi naar Lion's head geweest om die te beklimmen. Judith had dat woensdag al met de groep gedaan, maar ik wilde het ook graag beklimmen. Het was een hele leuke hike, want je loopt zegmaar om de berg heen, waardoor je telkens een ander uitzicht heb. Aan het eind hadden we gekozen voor de moeilijke route en moest je met soort van haken in de rots omhoog klimmen en daarna je eigen pad vinden. Boven hebben we een hele tijd lekker gezeten en gekletst en toen weer naar beneden geklommen. Het was echt klimmen met handen en voeten. Toen we weer thuis waren, moesten we helaas onze tassen inpakken, omdat we zondag de hele dag weg waren. In de avond zijn we nog bij waterfront iets wezen eten en daarna nog bij een super leuke bar iets gedronken. Toen we thuis waren snel naar bed gegaan, want zondag moesten we om 6:45 opstaan.

Zondagochtend werden we om 7:30 opgehaald voor de peninsula tour. Dit is een Tour naar kaap de goede hoop langs de kust georganiseerd door onze staf van het huis. We hadden de hele bus vol (12 pers) met dus alleen maar mensen van ons huis. We zijn in Kaapstad begonnen en bij een paar punten eruit geweest. Toen verder gereden naar een plek aan het water waar we konden ontbijten en er was een klein marktje. In dat water waren heel erg veel zeehonden dus die kunnen we ook weer van ons lijstje afstrepen. Daarna naar kaap de goed hoop gereden. Daar gekeken, foto's gemaakt en de berg beklommen. Na Kaap gingen we naar de lunchplek en heb daar een heerlijke salade gegeten. Na het eten gingen we naar de pinguïns. Wij hadden al van Vicki gehoord dat we een andere route moesten nemen, omdat het dan rustiger was. Dus Judith en ik snel de andere route genomen en het was geweldig. Een heel strand vol met pinguïns. Ik kon er geen genoeg van krijgen. Na de pinguïns gingen we helaas weer naar huis. Daar nog de laatste spullen ingepakt en iedereen gevraagd om iets voor mij te schrijven. Deze verhalen ga ik in het vliegtuig lezen, want nu durf ik het nog niet aan. Na het eten voor de laatste keer in obs gegeten en weer de lekkerste pizza gegeten. Na het eten moest ik nog een verhaal in het guestbook schrijven en een verhaal voor Iris en toen was het tijd om voor de laatste keer in Lionshouse te slapen.

• 08 Augustus 2016 - 21:12

Mama:

Een geweldig weekend weer gehad. En nu nog een prachtige rondreis en dan neem je al deze onvergetelijke en mooie herinneringen mee naar huis en kun je daar nog lang van nagenieten!!!

• 08 Augustus 2016 - 22:53

M.bax33@ziggo.nl:

Hoi, wij waren ook bij de pinguïns, maar wij zijn boven gebleven. Leuk dat jullie daar op het strand konden. Ook uit het verhaal van Kirsten kwam een enthousiast verhaal over de beestjes.