Twee dagen afscheid nemen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu Twee dagen afscheid nemen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu

Twee dagen afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg Eva

07 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woensdag was het een feestdag hier in zuid-Afrika! Naja, eigenlijk was het een stem dag, maar iedereen is hier dan vrij. Dit betekende dat wij geen project hadden, maar een 12 uur durende sportdag. In de ochtend hebben Judith en ik (om 7:00) yoga gegeven. Daarna zijn we met iedereen naar sea point gegaan en daar hebben we lekker gesport (frisbeeën, volleybal en fitness). In de middag terug naar huis om pannenkoeken te eten en toen was het plan om Lion's head te beklimmen. Ik ben niet mee gegaan, omdat ik me ziek voelde. In de namiddag hebben een paar nog baseball gespeeld en toen de avond afgesloten met dansen en bubbels. In de avond hebben we verder niet veel gedaan, omdat iedereen heel erg moe was.

Donderdag ochtend ben ik weer naar fiks geweest en hebben we daar het programma gedaan.
In de middag was het mijn laatste keer GAPA en zoals gewoonlijk op donderdag de meeting met de granny's. Daar moest iedereen zich voorstellen en de mensen die weg gingen moesten iets zeggen. Daarna was het de beurt aan de granny's om te bedanken. Ik was de enige die weg ging dus de granny's waren aan het speechen voor mij. De eerste granny zei gewoon wat ze bij iedereen zegt, maar toen we bijna naar buiten gingen om met de kids te spelen wilde de andere granny ook nog wat zeggen. Dit was echt het mooiste wat ze ooit gezegd heeft en wat ik gehoord heb. Iedereen zat met tranen in z'n ogen, maar het kwam erop neer dat ze me heeeel erg gaat missen en me wil bedanken (thuis vertel ik wel wat ze precies vertelde, maar het was over blank en zwart). Daarna veel foto's gemaakt met de kinderen en nog de laatste keer met ze gespeeld en toen afscheid nemen. Het was heel erg raar om daar weg te gaan en voor altijd dag te zeggen. In de avond hebben we verder nog wat spelletjes gespeeld en toen gaan slapen.

Vrijdagochtend was het dan toch echt mijn laatste dag als vrijwilliger. We hebben die ochtend allemaal leuke dingen gedaan en het oudste meisje had ik aan het begin van de ochtend verteld (met tolk) en ze kwam me aan het eind van de ochtend een tekening brengen. Ik heb haar beloofd om de tekening te bewaren en hem op te hangen en ze begon helemaal te stralen. Toen moest uk ook afscheid nemen van de mini's en ik heb zoo veel knuffels gekregen..... En aan het eind kwamen de oudste meisjes nog een keer en kreeg ik allemaal kusjes. Ik ben daar echt met een knoop in m'n maag weg gegaan en kan er niet over nadenken dat ik maandag niet meer naar ze toe ga...
In de middag was het weer planning en heb ik samen met de nieuw meiden het programma voor volgende week gepland. In de avond zijn we nog wat wezen drinken en toen lekker naar bed gegaan.

  • 07 Augustus 2016 - 20:17

    Papa:

    Mooi verhaal Eef;-)

  • 07 Augustus 2016 - 22:03

    Mama:

    Wat een prachtig verhaal Eef, met tranen in mijn ogen gelezen. Ik kan mij zo goed voorstellen hoe raar en moeilijk het is om afscheid te nemen van zowel de kids als straks van de andere vrijwilligers. Maar deze ervaring vergeet je nooit meer, daar kun je altijd met heel veel voldoening en plezier op terug kijken.
    En gelukkig heb je nog een hele leuke en gave week voor de boeg, dat maakt het nu misschien iets minder moeilijk.
    Geniet van de komende week.
    Xxx mama

  • 07 Augustus 2016 - 22:26

    Opa En Oma Bax:

    Lieve Eva, we zijn je net zo dankbaar als de kids daar , dat je inspanningen ,om mensen , in dit geval de kleinsten, hebt laten ervaren als blank mens dat ook die liefde kunnen geven. Geniet nog van je vrije week. Je zult je hele leven dankbaar zijn dat je dit nu in deze 3 weken hebt gedaan. Xxx oma en opa Bax

  • 08 Augustus 2016 - 11:32

    Hanny:

    Hai Eva,

    Onthoud: je hebt nu een rugzak vol met ervaringen bij je. Sommige positief, anderen zullen je wat moeilijker vallen. Eén ding is zeker: niemand pakt je dit meer af. Maak er een mooie laatste week van.
    Groetjes, Hanny

  • 08 Augustus 2016 - 11:49

    Tante Gerrie:

    Ik vindt je een kanjer om wat je hebt gedaan voor deze kinderen .

    geniet van je vrije week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijwilligers werk in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2016

Day 6 & verder

12 Augustus 2016

Day 5

12 Augustus 2016

Gardentour (day 3&4)

12 Augustus 2016

Gardentour (day 3&4)

09 Augustus 2016

Garden Tour (day 1&2)
Eva

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8156

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

Vrijwilligers werk in Zuid Afrika

Landen bezocht: