Laatste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu

Laatste week

Blijf op de hoogte en volg Eva

04 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag was een heftige dag, omdat ik bij het ochtend als middag project captain was. In de ochtend waren we met z'n 4e, want Kate (mijn maatje tijdens de projecten) is heeeel erg ziek. Gelukkig wel allemaal mensen die al een week draaien, maar er zijn twee meisjes die niet zoveel doen, dus moesten Jenn en ik alles samen doen. Voordat we naar het project gingen, moesten we afscheid nemen van Ben en Fichra (niet leuk). Ze gaan de garden Tour doen en hebben vandaag met ze afgesproken op zaterdag ergens wat te eten. Op het project verliep alles best oké en de kinderen waren in een goed humeur.
In de middag aten we thuis en waren de nieuwe vrijwilligers er. Snel eten en het middagproject doornemen, want ik was helemaal in m'n eentje. In de middag gingen de rest van de vrijwilligers weg, dus weer afscheid nemen.
In de middag ging ik samen met een staf naar Home from Home. Judith ging met een staf naar GAPA. We hadden dus de hele bus voor ons zelf en hebben de rit lekker gekletst. Toen ik er was moest ik eerst even wachten tot de kids er waren en in de tussentijd heb ik brood en drinken voor ze gemaakt. Toen de kids we waren, kregen ze eten en ging ik aan het middagproject beginnen. De bedoeling was om hun eigen fantasieplaneet te maken, maar dat snapte ze niet, omdat er geen tolk was. Ze hebben de wereld nagemaakt, maar hebben lekker gewerkt. Daarna hebben we nog even buiten gespeeld en toen werd ik opgehaald. Toen we thuis kwamen vroeg iedereen natuurlijk hoe het was, omdat we echt een uitzondering waren. In de avond zijn we nog met de nieuwe vrijwilligers bij Jerry's wat wezen drinken.

Dinsdag moest ik vroeg opstaan omdat ik in de ochtend zowel de ochtend als de middag doos moest controleren en inpakken. In de bus hebben we de nieuwe vrijwilligers ingelicht over Fiks en wat ze wel en niet mogen doen. Het was best moeilijk de eerste dag, want de nieuwe vrijwilligers waren natuurlijk nog een beetje onwennig en kennen weinig liedjes. Uiteindelijk is de ochtend goed verlopen en was het weer tijd voor onze "open lunch plek." Daar ben ik weer even met Judith naar het uitzichtpunt gelopen om voor de laatste keer het prachtige uitzicht te zien. Daar even lekker gehangen en gekletst, terwijl de nieuwe vrijwilligers bijgepraat werden over GAPA.
Toen was het tijd voor GAPA (een plek waar normaal 80-100 kids lopen). Gelukkig was het dinsdag niet zo druk, dus had ik besloten om de groep niet op te delen, maar alles samen te doen. Zo konden ook de nieuwe vrijwilligers wennen aan het GAPA project. We hebben heel erg veel met muziek gedaan en dat is echt geweldig. Alle kinderen dansen, springen, zingen en zijn zooo ontzettend blij.
In de avond hebben wij (Iris, Judith en ik) dingen voor donderdagavond verzonnen. Donderdag zijn wij event verzorgers dus moesten we een plan maken. We hebben veel leuke dingen gemaakt, maar dat komt in het donderdagverslag. Daarna hebben Judith en ik nog een yoga sessie gemaakt voor de 12 hours sport challenge. Dit was de warming up voor die dag. Daarna snel gaan slapen, want op woensdag ging de wekker om 6:45.


  • 04 Augustus 2016 - 23:45

    Mama:

    Wat een spannende week weer, maar zo te lezen is alles weer goed gegaan. Ben ook nog benieuwd naar de rest van de week, maar dat komt nog.
    Heel veel succes nog morgenochtend en dan op naar hopelijk nog een hele leuke week. Onze vakantie zit er helaas alweer bijna op, jij hebt nog lekker een week. Geniet er volop van.
    Dikke kus, mama

  • 04 Augustus 2016 - 23:45

    Mama:

    Wat een spannende week weer, maar zo te lezen is alles weer goed gegaan. Ben ook nog benieuwd naar de rest van de week, maar dat komt nog.
    Heel veel succes nog morgenochtend en dan op naar hopelijk nog een hele leuke week. Onze vakantie zit er helaas alweer bijna op, jij hebt nog lekker een week. Geniet er volop van.
    Dikke kus, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijwilligers werk in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2016

Day 6 & verder

12 Augustus 2016

Day 5

12 Augustus 2016

Gardentour (day 3&4)

12 Augustus 2016

Gardentour (day 3&4)

09 Augustus 2016

Garden Tour (day 1&2)
Eva

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 8138

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

Vrijwilligers werk in Zuid Afrika

Landen bezocht: