Normale week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu Normale week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu

Normale week

Blijf op de hoogte en volg Eva

30 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woensdag was weer gewoon een dag zoals de andere dagen. In de ochtend naar het weeshuis en in de middag naar GAPA. In het weeshuis hebben we weer gezongen en spelletjes gedaan. We gingen ook verkleden en dat was echt heel erg schattig. Twee kleine jongetjes in een minion onesie, prinsessen, dokter, tovenaar alles zat erbij. De kinderen vonden het helemaal geweldig en kwamen telkens hun kleren showen.
In de middag hebben we weer buiten gegeten en zijn we weer naar het uitzichtpunt geweest. Dit uitzichtpunt blijft heel erg mooi!
Bij GAPA ook niet heel veel nieuws gedaan. Ik heb met de middelste groep monsters gemaakt van papieren zakken (zie foto). Het valt me hier wel heel erg op dat de jongens en meisjes bijna allemaal een radslag en handstand kunnen. Volgende week (als ik tijd heb) ga ik dan ook zeker in de vrije speeluren met ze turnen, want ik denk dat ze dat heel er leuk vinden.
In de avond heb ik twister gespeeld met een stel Engelse jongens en aan het eind van de avond nog levend twister in de groep gegooid en dat was me toch een succes. We gingen het hele huis door en iedereen wilde graag aansluiten.

Donderdag was het voor veel mensen de laatste dag op GAPA. In de ochtend weer naar fiks geweest en in de middag naar GAPA. Op donderdag is er altijd een meeting met de granny's waar we onszelf voorstellen en de mensen die vertrekken iets tegen de granny's zeggen. Deze week vertrekt bijna iedereen dus moesten veel mensen een "speech" houden. Het is zo dat wij ze om de week iets leren en zij dan de andere week ons iets leren. Donderdag was het de beurt aan de granny's en hebben ze ons geleerd om van die wolballen te maken (geen idee hoe het heet, maar het was in ieder geval knutselen). Toen we daarmee klaar waren hadden de kinderen al gegeten en konden we onze planning uitvoeren. Aan het eind van het project was het afscheid voor de mensen die vertrekken en dat viel voor de meeste heel erg zwaar.

Vrijdagochtend was het voor een aantal fiks mensen de laatste dag. Robyn was nog steeds/weer ziek, waardoor ze niet naar haar project mocht. Heel erg zielig, want het was ook voor haar d'r laatste dag.
In de middag was het planmiddag en dat betekent dat je het hele programma voor de week daarna maakt en alle spullen in the box doet. Het begint altijd met de mensen die afscheid nemen om hun hoogtepunten te noemen. Dit was weer een grote groep, want bijna iedereen gaat weg (-6 mensen). Het mooiste vond ik van een jongen die zei: "ik heb hele goede vrienden gemaakt en vrienden voor het leven." Ik moest het middagprogramma plannen, terwijl ik normaal de ochtend doe. Dit was zo, omdat iedereen weg gaat en het wel belangrijk is om iemand te hebben die weet hoe de spellen gaan. Dus ik heb met een groep GAPA gepland, maar iedereen uit mijn groep ging weg dus hadden niet meer zoveel zin om te plannen. Uiteindelijk denk ik dat het een goed programma is en zit alles in de doos. Maandag wordt wel een heftige dag, want dat zijn we maar met z'n 4e in het weeshuis, met z'n 2e bij Home from Home en Judith is in d'r eentje bij GAPA (80 kids). Ik ben dus heel erg benieuwd hoe dat gaat worden.
In de avond kregen we echt zuid-Afrikaans te eten en zijn we nog met een stel wat gaan drinken.

  • 30 Juli 2016 - 18:51

    Alike:

    heel leuk, eva, door je teksten te lezen.
    veel plezier nog daar, wat een belevenis.
    groetjes

  • 30 Juli 2016 - 18:58

    Opa En Oma Bax:

    Hallo Eva, afscheid nemen van je vrienden en vriendinnen is minder, maar zo te lezen krijg je het daardoor ook drukker, of hebben we dat verkeerd begrepen. Ik (opa) dacht al, waar blijven de de gymtruckjes. Maar in een volgend verslag zullen we wel lezen hoe je plannen daarmee zijn uitgevallen. Ook heel goed dat je uit een spelletjes familie komt. Daar heb je nu veel aan. Liefs Oom en Oop Bax

  • 31 Juli 2016 - 09:52

    Joop:

    Wat een leuke berichten!
    Wat een belevingen en ervaringen allemaal.
    Geniet ervan!!
    Groetjes, ome Joop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijwilligers werk in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2016

Day 6 & verder

12 Augustus 2016

Day 5

12 Augustus 2016

Gardentour (day 3&4)

12 Augustus 2016

Gardentour (day 3&4)

09 Augustus 2016

Garden Tour (day 1&2)
Eva

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 8152

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

Vrijwilligers werk in Zuid Afrika

Landen bezocht: