Mijn eerste echte dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu Mijn eerste echte dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu

Mijn eerste echte dag

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag was mijn eerste echte dag op beide projecten. De ochtenden zijn telkens hetzelfde: om 8:30 klaar staan! In de ochtend ging ik naar Fik en dat is een medisch weeshuis. De kinderen zijn hier de hele dag bij de mummy's! Deze mummy's zijn niet de echte moeders van de kinderen, maar gewoon de werkers in het weeshuis. Over de medische achtergrond weten we niks: een paar hebben AIDS, maar voor de rest geen idee. Er lopen ongeveer 20 kids rond van 0 t/m 4! Ik ben nog nooit zo ontvangen in een project. Ik kwam binnen en er kwamen zo'n 10 kids op me afstormen die allemaal een hand en een knuffel wilden.
Op het project hebben we baby-yoga gedaan, ik heb 20 tanden gepoetst, mocht 2 baby's pap geven, hebben spelletjes gedaan, gezongen en gedanst. Het is misschien wel leuk om te weten, maar hier werken we met een "plan" en elk kind staat in de map en wat ze kunnen kwa motoriek. Dus alle spelletjes die we spelen zijn om de motoriek van de kids te verbeteren. Aan het eind hebben we nog een paar kinderen in bed gelegd en toen was de bus er al.
In de middag gingen we niet naar huis om te lunchen, maar hadden we een lunchpakket meegekregen: potatosalad, met een zakje noten, met een yoghurtje en een zakje chips. De "chauffeur" had nog heel veel vlees gehaald dus het was een heerlijke lunch. Na de lunch gingen we nog even opwarmen in een restaurant, want we moesten buiten lunchen. Ik heb heel erg lang met Kate gepraat over het verschil tussen the states and the Netherlands. Echt super leuk om die verschillen te horen!
Het middagproject was bij GAPA like yesterday. Ik heb met nog vijf vrijwilligers een workshop gegeven aan de kinderen over wat ze willen worden en waarom het belangrijk is om naar school te gaan. Morgen gaan we verder aan deze workshop met een poster.
In de avond kregen we iets van rijst met bonen en gehakt te eten (was lekker) en nu net als elke avond chillen en een spel spelen (twister).
Wij gaan zaterdag niet naar robin island, omdat het dan slecht weer is en het dan niet doorgaat. We gaan nog even bedenken wat we wel gaan doen op zaterdag......

  • 21 Juli 2016 - 19:45

    Joop:

    Wat super leuk om jouw berichten te lezen!!
    Ome Joop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijwilligers werk in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2016

Day 6 & verder

12 Augustus 2016

Day 5

12 Augustus 2016

Gardentour (day 3&4)

12 Augustus 2016

Gardentour (day 3&4)

09 Augustus 2016

Garden Tour (day 1&2)
Eva

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 8145

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

Vrijwilligers werk in Zuid Afrika

Landen bezocht: