Gardentour (day 3&4) - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu Gardentour (day 3&4) - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu

Gardentour (day 3&4)

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Knysna

Woensdagochtend ging weer om 6:45 de wekker, want we hadden om 7:15 ontbijt. Het was echt een super goed ontbijtbuffet met yoghurt, muesli, fruit, toast, scones en muffins. Na het ontbijt moesten we ongeveer 1,5 uur rijden naar de bungee jump. Daar overval handtekeningen gezet en toen kregen we een harnas aan. Voordat je op de brug kwam, moest je nog over een ander bruggetje lopen. Op de brug aangekomen werd er nog een keer goed verteld wat je moest doen en begon de dj met muziek draaien. Ik was pas als een van de laatste, dus kon eerst genieten van de andere springers (alles was op een tv te zien). Toen werd mijn nummer omgeroepen en werden mijn benen vastgemaakt. Toen moest ik tussen twee touwtjes staan (dubbelcheck) en dan word je naar het platform "getild". Als je eenmaal daar staat gaat het super snel: je moet je armen wijd doen, ze tellen af 3,2,1 jump en geven je een setje en daar ga je dan. Ik denk dat je ongeveer 15 seconde een vrije val maakt en dan word je weer omhoog geveerd en weer naar beneden enz. Aan het eind hang je dan op de kop totdat iemand van boven komt abseilen om je omhoog te takelen. Het was echt super vet op dit te doen en achteraf heb ik nog een video en foto's gekocht (komen als ik thuis ben).
Na de jump gingen we naar het national park (Tsitsikamma park). Daar zijn we naar een uitzichtpunt gelopen waar je een super mooi uitzicht had over de zee. Daarna wat gegeten en nog wat foto's gemaakt en toen moesten we een heel stuk rijden (3uur) om op de volgende slaapplek te komen. Onze derde slaapplek is een mega grote boerderij met allemaal sinaasappel- en citroenbomen. Wij hadden een tweepersoonskamer gekregen dus liggen gezellig samen op een kamer met een super grote achtertuin. We hebben even over de boerderij gelopen en het is echt super mooi. Heel veel bloemen, aan het water, zwembad, trampoline, schommel en een super mooi restaurant. In de avond kregen we te eten in het restaurant. Als voorgerecht: vegetable soup,als hoofdgerecht Afrikaanse babouti met rijst en wortels en als dessert een super lekker cake in warm gemaakte yoghurt. Het eten was echt super lekker. Na het eten nog even gekletst en toen naar de kamer gegaan om te douchen en nog even lekker te kletsen. Ook zeker goed slapen, want donderdag staat de wekker om 5:00 (vroege safari).

Toen donderdagochtend de wekker ging, begon het aankleden. Er was verteld dat we zo veel mogelijk lagen aan moesten trekken. Ik had ongeveer 6 lagen boven en drie lagen beneden aan. Toen we bij het park aankwamen kregen we nog een warme poncho. Toen begon de vroege safari. Het was echt ontzettend koud buiten (voelde het aan je gezicht). Het was heel erg leuk om te zien hoe de dieren wakker worden en er werd ook van alles verteld. We hebben helaas geen leeuwen enzo gezien, maar wel veel andere dieren.
Na de ochtendsafari hebben we daar in een restaurant heerlijk ontbeten. Toen gingen we met onze eigen gids en auto op safari. Het begon meteen goed, want er stond een enorm grote Afrikaanse olifant midden op de weg (grootste die ze ooit gezien heeft). De olifant had duidelijk geen haast, want bleef lekker staan. Uiteindelijk zijn we erlangs gekomen en dit leverde hele mooie foto's op. Verder hebben we nog heel veel andere dieren van ontzettend dichtbij gezien. De safari was echt super leuk. Na de safari moesten we ongeveer 3 uur rijden! Dit deden we uiteraard met tussenstops. Na een lange rit waren we weer aangekomen bij het hostel aan het strand. We hebben snel onze spullen in de kamer gelegd en toen omgekleed (was 33 graden). We hebben zo'n 2,5 uur over het strand gewandeld en naar de zonsondergang gekeken. Toen even gedoucht en het plan was om te gaan eten. Alleen was er een meisje die in d'r eentje ging hardlopen langs het strand en 4 uur later nog niet terug was. Dus iedereen in paniek en politie enzo erbij. Uiteindelijk werd ze door een zuid-Afrikaan gebracht. Ze zat op het strand en het was te donker om terug te lopen. Daarna een heerlijke verse pizza gegeten (gemaakt in steenoven). Daarna nog even bij het vuur gezeten en toen was het tijd om naar bed te gaan.

• 12 Augustus 2016 - 20:46

Fleur :

Heyy Eva,
    Wij hebben daar onze zipline Tour gedaan, maar ik wou heeeeel graag bungee jumpen. Maarja wat kan je doen met een angsthaas als moeder.