Weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Eva

24 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dit weekend was mijn eerste vrije weekend. Zaterdag hebben we eerst een soort van uitgeslapen en toen rond 9:30 een taxi gepakt naar district six (green market square). Daar was een typisch Afrikaans marktje voor toeristen, maar we gingen eerst brunchen. We hebben in een super leuk restaurantje gegeten (gewoon toast with jam), maar wel echt hele lieve mensen en een super lekkere aardbeien milkshake. Na het eten gingen we de markt over en werden we zoals altijd overgehaald om dingen te kopen. Het was echt een super leuke markt met allemaal zelfgemaakte spullen. Ik heb een armbandje en een geschilderd doek gekocht met zebra's. Daarna gingen we om 14:00 een free walking tour doen naar Bo Kaap dat zijn de gekleurde huisjes. De tour was echt super leuk, want hij vertelde ook over de geschiedenis van die huizen.
Na de tour gingen we nog naar een kasteel toe en toen was het wachten op een taxi. De staf hier hadden 2 soorten taxi's doorgegeven die betrouwbaar waren, maar die reden er niet rond. Dus wij naar zo'n safety person die hier op straat staan en hij ging voor ons door een portofoon een taxi proberen te regelen. Uiteindelijk kwam er één na ongeveer 45 minuten gewacht te hebben. Toen we thuis waren hebben we even wat gedronken en toen zijn we uiteten geweest. Ik heb een heerlijke burger gegeten met zelfgemaakte patat. We zijn erachter gekomen dat Judith en ik ook kwa eten heel erg op elkaar kijken, want we eten echt alles hetzelfde. Na het eten gingen we thuis uno spelen en een poging doen tot vroeg naar bed gaan, maar dat lukte niet, omdat op mijn kamer een feestje was hahah. Uiteindelijk gingen de jongens naar hun eigen kamer en gingen we slapen, omdat iedereen vroeg op moest staan.

Vandaag moesten we vroeg opstaan om naar table mountain te gaan. We waren daar rond 10:00 en we hebben besloten om hem op te klimmen (ongeveer 3 uur). We moesten om 13:30 boven zijn, want Iris ging abseilen. De tocht omhoog was alleen maar steil, dus best wel zwaar. We hebben best wel wat pauzes genomen om en op adem te komen en om van het uitzicht te genieten. Het was gelukkig heel erg mooi weer, waardoor je echt super mooi uitzicht had op de zee en de stad. Toen we boven op de 'top' waren, was het opeens heel erg koud, want daarvoor liepen we nog in een T-shirt en hadden we het best warm. Uiteindelijk was het op de top zo'n 3 graden. We hadden brood meegenomen, zodat we even snel konden eten. Toen iris aan het abseilen was, gingen wij ons in een touristenshop opwarmen bij een vuurkachel. Daarna gingen we met de lift naar beneden en weer met een taxi naar huis. Het was echt super gaaf om daar te zijn en om de berg op te klimmen. Toen we thuis kwamen gingen we meteen al eten en we hadden heeeel erg veel zin in pizza: dus pizza. Ik heb nog nooit zo'n lekkere pizza gegeten: hele dunne bodem en lekker veel kaas. Het was trouwens echt een mega pizza, maar omdat die zo dun was, kon ik hem wel op. Na het eten weer naar huis en uno en halli galli gedaan.
Nu lekker in bed en morgen begint weer een nieuwe week en er is al een week voorbij......

• 24 Juli 2016 - 23:18

Mama:

Klinkt weer allemaal erg leuk! Ontzettend leuk om in de weekends zoveel te doen! Valt me alleen wel tegen dat jij niet ging abseilen! Had gedacht dat jij dat ook wel leuk zou vinden!
    Succes weer volgende week!

• 25 Juli 2016 - 08:32

Opa En Oma Bax:

Ja, ja we zien het weer voor ons. Een zelfde soort ervaring als toen wij daar waren. We jennen ook de typische huisjes, dus we genieten en bekeven van alles weer opnieuw. Genieten dus weer samen met jou. De tijd vliegt altijd om als je plezier in je leven hebt. Geniet er maar verder van, xxxxxxxoom en oop

• 25 Juli 2016 - 11:23

Hanny:

Hoi Eva,

Vanmorgen even alles gelezen, was een weekje fietsen in Drenthe. Volgens mij beleef je daar veel en doe je echt indrukken op die vast en zeker op je netvlies zullen blijven, maar zeker ook in je hart een plekje zullen vinden. Blij te horen dat je het goed hebt daar. Hoop dat je veel kunt betekenen daar.

Hartelijke groet
    Hanny, ook namens Jacinta, die zit ook op de camping...;)

• 26 Juli 2016 - 18:41

Joop:

Wat een positieve berichten weer allemaal!
    Super gaaf dat jij ook tijd hebt om wat van het land te zien.
    Groeten,
    Ome Joop.