Quiz and game night - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu Quiz and game night - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eva Bax - WaarBenJij.nu

Quiz and game night

Blijf op de hoogte en volg Eva

22 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Omdat elke dag een beetje hetzelfde is, schrijf ik vandaag en gister even samen.
Gister in de ochtend ging ik weer maar de kleine kindjes. Gister waren de kinderen allemaal moe en moesten ze echt, maar dan ook echt de hele ochtend huilen! Die ochtend was dus wel een zware ochtend. De lunch was weer op de openlucht lunchplek. Bij de lunchplek is een uitzichtpunt, dus daar gingen we heen en hebben we een paar foto's gemaakt (zie foto). Je had echt een super mooi uitzicht op de table mountain en ook gewoon cape town en de huizen.
In de middag heb ik met Judith Nederlands les gegeven! Het was echt super leuk. In de avond gingen we met iedereen naar een café waar een quiz was. De quiz bestond uit 6 verschillende ronden, zoals Engelse spreekwoorden, muziek, films en algemene kennis. Het was echt super gezellig, maar mijn team heeft helaas niet gewonnen.

Vandaag waren de kinderen juist heel erg lief en vrolijk. Ook kwamen er toeristen kijken bij ons project en ze vonden het super leuk. Toen de rest storytime had, ging ik de drie oudste (horen op school te zitten) hun naam leren schrijven. Ze zijn nu zo ver dat ze hun naam over kunnen schrijven.
We hadden geen middagproject, want we moesten plannen voor volgende week. De vrijwilligers moeten zelf alles bedenken wat we gaan doen. Dat gingen we dus de hele middag doen en we moesten alle spullen uitzoeken en de spullen die je nodig had in je eigen box doen.
Als avondeten hadden we braainight en dat was echt heerlijk. Na het eten gingen we een super leuk spel doen: je hebt een kartonnen doos en je moet die met je mond oppakken zonder handen te gebruiken en alleen je voeten mogen op de grond. Telkens als het gelukt is, wordt er een deel van de doos afgescheurd en zo verder totdat er alleen nog een papiertje op de grond ligt. Ik was de enige die het laatste kon, dus ik was de winnaar.
Nu gaan we met bijna het hele huis ergens uit en morgen eindelijk even een soort van uitslapen.

• 22 Juli 2016 - 22:32

0ma Edith:

Lieve Eva,
    leuk om de verhalen te lezen. Wij begrijpen dat je het goed hebt. Jullie moeten dus zelf het programma maken en over 2 weken is het al weer voorbij. Het is hier heel mooi weer en wij gaan veel naar de plassen en zwemmen heel vaak. Opa heeft vandaag gefietst en ik in huis gewerkt. Vanavond heeft hij bramen geplukt, dus morgen eerst jam maken en dan naar de plassen. Jij een gezellig week end en je ziet en beleeft wel veel. Wij wensen je succes met alles en nog een goede tijd.
    Liefs,
    Opa en Oma

• 23 Juli 2016 - 08:37

Tante Gerrie:

Fijn dat je het leuk vindt en het naar je zin hebt geniet er maar van